18 Şubat 2017 Cumartesi

Sineklerin Tanrısı - Kitap 🌊


Yazar: William Golding
Çevirmen: Mina Urgan
Sayfa Sayısı: 261

Bu kitabı okuyacağımı daha önce söylemiştim.Edebiyat proje ödevi için öğretmenim verdi.15 Tatilde severek okudum ve bitirdim.

Kitap ikinci dünya savaşında nükleer savaştan kaçırılan İngiliz çocukları taşıyan uçağın bir adaya düşmesiyle başlıyor.Sağ kalan çocukların kendi başlarına kurdukları sistem anlatıyor.Olayların anlatılışı gayet basit ve yalın.Fakat asıl anlatılmak istenen şeyi okudukça çözüyorsunuz.Bu açıdan G.Orwell okuyormuş gibi hissettim.

Dünya sistemi aslında hep aynı ve çocukların öğrendikleri şeyler de bu açıdan benzer.Örneğin: Ralph -deniz kabuğuyla diğer çocukları toplayan kişi- zeki,karakterli ve adaletli toplulukları Jack - lider olma arzusunda olan asi çocuk- faşistliği,biat isteyen yöneticileri temsil ediyor.

Kitap başlarda sıkıcı ilerlese de okudukça sonunda ne olacağını daha çok merak ediyorsunuz ki bana sorarsanız bitiş kısmının daha farklı olmasını isterdim.Şimdi bunun hakkında spoiler vermeyeyim,okuyun bakalım siz ne düşüneceksiniz :)

Çarpıcı bir alıntı: (spoiler içerir)

...Gün ışığı ''evet'' diyebilirdi bu soruya; ama karanlık ve ölümün dehşeti ''hayır'' diyordu.Ralph orada,karanlıkta yatarken,toplumun dışına atıldığını anladı.''Aklım başımdaydı da ondan.''...

Bonus: Bu kitabın filmi de çekilmiş.Filmini izleyip olayı gayet iyi anlayabilirsiniz diye düşünüyorum ama size tavsiyem her zamanki gibi: ÖNCE KİTAP 

Sevgiler.

1 yorum: