2 Aralık 2016 Cuma

Harry Potter ve Lanetli Çocuk - Kitap 🌌


 Sonunda ben de okudum!!!

Pazartesi günü havanın yağmurlu olması beni aşırı derecede kitap okumak için gaza getirdi .Okulda, teneffüslerde ve boş derslerde kitaba gömülmeye itti.Geçtim en köşedeki sıraya,açtım pencereyi,kahve ve yağmur sesi eşliğinde Harry Potter'ın 8. kitabı olarak sayılabilecek bu kitabın kalan yarısını da hızlı bir okumayla hopp mideye indirdim :')

Kitabı almadan önce hakkında bir şeyler öğrenmiştim..keşke öğrenmeseymişim birazcık-cık heyecanı kaçtı açıkçası.Zaten çok da fazla umudum yoktu alırken; hem Harry Potter'ı devam ettirme fikri bana tadı kaçırır gibi gelmişti hem de tiyatro metni oluşu alışık olmadığım bir şeydi.Fakat yine de beklediğimden çok daha güzel çıktı.

Kitabın konusu Harry ve Malfoy'un oğulları Albus ve Scorpius arasındaki dostluğu,beraber giriştikleri ''zaman makinesini kullanma'' macerasını anlatıyor.Evet baya bir özetleyerek böyle bir cümlede toparlayabildim.Sayfa sayısı fazla gözükse de tiyatro metini şeklinde yazıldığı için okuması gayet kolay,açık ve hızlı oluyor.Konu da çok dallı budaklı değil dolayısıyla.

Albus karakterini inanılmaz sevimsiz Scorpius'u da bir o kadar ''doğru'' buldum.Merak ediyorsanız benim tüm seride en sevdiğim karakter: Hermione Granger.Hermione'yi kitapta her gördüğüm replikte tekrar tekrar okudum.O kadar özlemişim ki onu kafamda canlandırmayı :') Çalışkanlığı,cesareti,fikirlerini savunuşu ; benim için sonsuza kadar olmak isteyeceğim bir idol.

Kitapta sevmediğim tek bir şey oldu.O da karakterlerin fazla basit işleniyor oluşu.Özellikle bizim alışık olduğumuz karakterlerin.Mesela Ron.Sürekli salak salak cümleler kurdurulmak zorunda değildi ya da sürekli şapşal biri olarak yansıtmak anlamsız.Belki de tiyatro oyunu olduğu için bu şekilde çünkü sonuçta izleyiciye belirli bir süre içinde olayları yaşatmak,karakterlerin en belirgin özelliklerini yansıtmak zorundalar ki beğenilebilsin...Yine de cıks yani kitapta fazla göze batırıyor...

Serinin önceki kitapları kadar zevk alamayacağınız (HERHALDE!) öldürmez de güldürmez de tarzında bir kitap.

Kafa dağıtmak,merak gidermek için şans verilebilir.



İç çektiren bölüm.

🌻


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder