13 Temmuz 2016 Çarşamba

Mutlu Olma İhtimalimiz - Kitap

Yeni gelen kitaplardan en kısa olanıyla başladım ve 40 dakika gibi az bir sürede de bitirdim.S. Freud'un kitaplarından aforizmalar şeklinde derleme yapılmış.

Kitabı alma amacım sık sık adını duyduğum bu adamın mentalitesini keşfetmekti.Keşfettiğime de inanıyorum.Sevdim kendilerini,güzel bir kafası var!


Sizin için favori sözlerimi de alıntıladım;


Immm maalesef.


!!!!


Bu en sevdiklerimden biri oldu.Ne kadar doğru söylemiş.İlham bana göre de gelen bir şey değil siz onu yaratırsınız ama sadece geldiğini sanırsınız.




İşte en sevdiğim.Ne kadar doğru,ne kadar mantıklı ve ne kadar güzel.


Katılıyorum..


Ruh ve beden karmaşası.


Dünya daha mükemmel olabilirdi..keşke..


Huy değişmez ama bilgi artabilir.



Bunları daha önceden duymuştum.


Bir insan olarak zaman zaman başaramasam da bu da doğru,haklı.


İlk cümleyi Kendine Karşı Kibar Ol başlığı altında hep derim kendime,insanlara.




Bunu aynen yaşıyorum,yaşadım.


Freud'dan daha farklı düşünce sistemleri bekliyordum.Belki kendimi övdüğümü vs. düşüneceksiniz ama hiçbir sözü bana yabancı gelmedi.Kitap ne kadar düşündürücü de olsa ben düşünmedim çünkü bunlar zaten belleğimde olan şeylerdi,Freud sadece başarılarıyla bunların patentini almıştı.Yanlız sevmediğim anlamına gelmiyor bu;çok sevdim kitabı çok değişik duygular içine girdim.



4 yorum:

  1. Anıl'cım bunlar Freud'ün belirleyici düşünceleri değil. Neredeyse hiç alakası yok diyebilirim. Hele o "çocuklar yapabilse, yetişkinler bilseydi" tamamen uyduruk. Fransız bir atasözünün çarpıtılmış hali, orijinali: "gençler bilse, yaşlılar yapabilseydi."

    Freud'den farklı şeyler beklemiş olmakta yerden göğe kadar haklısın. Zaten Freud'den aforizma çok saçma bir konsept, adam öyle aforizma adamı değil. Bir cümlesiyle vurmaz. Ama gel gör ki sana Freud'e giriş gibi önerebileceğim bir kitap yok. Okumak da kolay değildir, çünkü sürekli kendi fikrini yeniler. O yüzden referans verildiğinde hep hangi senede yazdığı eklenir yanına. Yani bir kitabında söylediğini bir sonraki kitabında yalanlar ya da değiştirir. Sen bir sonrakini okumazsan bilgin yüz sene öncesinde kalır. Sana sadece benim ilk okuduğum Freud kitabının ismini söyleyebilirim: 5 psikanaliz. Ama ağırdır. Sen şimdi bir oturuşta hepsini okuyayım dersin. Yapma bence. Tek bir tanesini okumak istiyorsan, küçük Hans'ı önerebilirim 5 psikanalizin içinden. Ama zorlandığın anda elinden bırakmaya çekinme.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi Küçük Joe haklısın valla yine aydınlattın beni umarım yazıyı okuyanlar bu yorumu da görür.Neyse o zaman güzel sözler görmüş oldum en azından hayallerim yıkılmış olsa da fskdjfoksdfs

      O kitapları ilk anneme soracağım onda yoksa bundan sonraki alışverişimde kafama uyarsa yer vereceğim teşekkür ederim xoxoxo

      Sil
    2. Hayallerini yıktığım için çok üzgünüm ama Freud okuduğun yanılgısına kapılmana gönlüm razı olmadı. Belki başka giriş kitapları vardır sadece ben araştırmadım. Yurtdışında kesin vardır da Türkçe de var mıdır ona bakmak gerek.

      Sil
    3. Ay yok küçük joe espri yapıyorum adama hayran değilim zaten bir meraktı sadece :D Haklısın ilk kitapçılara bakacağım bir ondan sonra internet hatta belki almam bile :S!^^

      Sil