12 Temmuz 2016 Salı

5 Adımda Kendi Başına Dil Öğrenmek! - Tecrübelerim


Yaz geldi,boş zaman bolken eminim çoğu kişi istediği bir dili kendi başına öğrenmeye çalışacaktır.Kendimden biliyorum,Japoncaya aynen bu şekilde başlamıştım.Fakat tecrübesiz olduğum ve fazla araştırma yapmadığım için çok bir işe yaramadı,sizin işinize yaraması için tecrübe ettiklerimi,dikkat edilmesi gerekenleri paylaşacağım.

Nasıl Japonca Öğreniyorum yazısı için: tık

1.Öğreneceğiniz Dili İyice Araştırın.

Dil öğrenmek de aynı bir bina inşa etmek gibi.Temel bilgilerinizin sağlam olması gerekiyor.Bu yüzden önünüze gelen ilk kaynakla çalışmaya başlamayın.

Dil hakkında bilgi sahibi olun;grammar,kelime yapılarını Türkçeyle karşılaştırın.

Sosyal medyada bu dil adına kurulmuş Türk sayfalarına,forumlara bakın.

Kitapçılarda veya internette o dile ait geniş kapsamlı dil bilgisi kitapları ve sözlükleri bulun.Yoksa youtubedan online ders veren kanallara bakın.

Bunları yaparak karşınıza önceden nelerin çıkabileceğini saptamış olursunuz.

2.Gerçekten İstiyor muyum? Sorusuna cevap verin.

Sırf eğlence olsun vs. diye bence boşu boşuna zamanınıza yazık etmeyin.Bu dili neden öğrenmek istediğinizi düşünün.

Alanınızda mı yardımcı olacak? O ülkeye seyahat mı edeceksiniz? Yoksa sadece öğreniyor olmak için mi?

Nedensiz bir şekilde başlamayın çalışmaya.Sonuç denen şeyin varlığı bir nedenden gelir.

3.Doğru Çalışma Stilini Belirleyin.

Bu bana göre dilden dile göre değişiyor.Mesela ben Japonca alfabe çalışırken Katakana başladım ki normalde Hiragana başlanırmış rahat olması için.Bu yüzden afallamıştım kursa başlarken.Gerçekten de doğruymuş bu.

Aynı bu şekilde çoğu dilde püf noktalar ve atlanmaması gereken şeyler var bu yüzden akıllı bir plan oluşturun,araştırmalarınıza uygun çalışma stilinizi belirleyin.

4.Planlama Yapın.

Dil öğrenirken en önemli şeylerden biri tartışmasız plandır.Çünkü dil öğrenmek nankör en küçük eksik,çalışılmayan yer unutulur.

Bu yüzden haftalık bir plan yapın mesela günlere isim verin;

Pazartesi: Dinleme&Yazma günü.
Salı: Grammar günü
Çarşamba:Kelime Tekrar günü
...

Şeklinde oluşturabilirsiniz.

5.Hayatınızda O Dile Yer Verin.

Kursa gitmediğiniz için pratik yapmak zor olacaktır.Bu yüzden kendinize pratik yapabilecek alanlar yaratın.

Mesela bunun için en güzel yer Interpals milyonlarca farklı dilden insanlar var ben de dönem dönem orda arkadaş edinerek İngilizcemi geliştirdim öğrenmek istediğiniz dildeki insanlara mesaj atarak sohbet etmeye çalışın onlara ne yapmam gerekiyor nasıl geliştirebilirim tarzı sorular sorun eminim bir yardımcı olan çıkacaktır.

Okuması basit olsa da zannımca bu 5 madde de çok önemli.Benim hepsinde minik minik hatalarım oldu bu yüzden tecrübelerimi bu şekilde aktarmak istedim.

Yine her şeyin özeti gibi konumuz aslında: SIKI ÇALIŞMAK!

İyi şanslar.

Hazırlık sınıfı ve dil öğrenme metodları hakkındaki yazım: tık







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder