22 Ocak 2016 Cuma

Yoga'ya Devam/Yoga Rutinim!


 Bu aralar kendimi o kadar hımbıl hissediyorum ki acilen bir şeyler yapmam gerek dedim.

İlk başta yüzmeye devam etmek geldi aklıma ama dedim ki kim gidecek oraya kadar haftanın 4 günü...ben değil.

Sonra aklıma aylardır yoga yapmadığım geldi.Yavaş yavaş alışmak için şu 2 gündür hareketlere ısınıyorum.Küçük yaşlardan beri spor yapmanın faydalarını görüyorum diyebilirim yapamadığım zor hareketleri bile çözmeye başladım.

Düzenli götüremiyorum ama diğer her şey gibi.

Normalde 20dk yapardım en az terlerdim,spor yaptığımı hissederdim.Şimdi 10dk falan yapıyorum.Çok çok az.Bir gün yapıyorum 5 gün unutuyorum.Bunu bir düzene sokmanın zamanı geldi bu yüzden de bloğa yazayım ki unutma ihtimalim 0 olsun dedim.

Yoga rutinim şöyle olacak;

Yapılacak Günler:

Cumartesi-Pazar (Kahvaltıdan hemen sonra)

Salı-Perşembe (Sabah kahvaltıdan önce)

Pozların Yapılış Sırası:





1.Ardha-padmasana


2.Wide-angle seated forward bend


3.Ardha Matsyendrasana

(İki yöne doğru da yapılıyor)


4.Cow Pose


5.Hare Pose


6.Dog Pose


7.Upward Facing Dog Pose


8.Crane Pose
(Yapmaya çabaladığım bir hareket,daha iyi olmaya başladı)

9.Crane Pose hareketinde bacak bir içeri,bir dışarı bir de diğer tarafa yere değdirilcek şekilde 2 bacakla tekrarlama.


10.Camel Pose
(En zorlandığım hareketlerden biri,bel tarafını eğerek yapabiliyorum)


11.Pigeon Pose
(Hem sağ hem sol bacakla)

12.Boat Pose
(Yarım Şekilde de yapılabilir)

13.Bridge Pose
(Tam veya yarım şekilde de oluyor,hepimizin bildiği köprü hareketi.)


14.Supported Shoulder Stand
(Aynı zamanda bacaklar sağa,sola açılıp sırasıyla bir sağ bir sol başın arkasındaki zemine değdiriliyor.)


15.Plow Pose

(Bu yapılanlardan sonra ayağa kalkıp bütün kasları yavaş hareketlerle dinlendirme.)

16.Half Moon Pose:

Ayakta eller yukarıda birleştirilerek bir sağa bir sola gerinerek ısınma.Bir nevi ayakta yapılan kültür fizik hareketlerini kapsayan bir poz.


17.Tree Pose:
(Yapmayı en çok sevdiğim pozlardan biri,bıraksanız saatlerce yapabilirim.)


18.Angle Pose:
(Çift taraflı bir şekilde.)

19.Kasları son kez dinlendirip yere uzanma.

20.Bütün minikleri ve vücut kaslarını hareket ettirme.

21.Gözler kapalı bir şekilde vücut yorgunluğunu müzik dinleyerek atma.


Dipnot:Burda gösterdiğim hareketler benim vücuduma ve hareket yapabilme becerime göre.Yani en ideal olduğu için yapma sıram bu değil.Siz yoga sayfalarından kendinize uygun hareketlere göre plan yapabilirsiniz.

Dipdipnot:Aralarda aynı zamanda klasik olan mekik vs. gibi hareketler de yapıyorum.Bunlar sadece güzel resim bulup koyabildiğim hareketler,hepsini bulunan sırayla yapıyorum.































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder