5 Ağustos 2015 Çarşamba

Nasıl Ders Çalışıyorum?


Herkese tekrardan merhaba!

Bugün yine kendimden yola çıkarak bir yazı yazmak istedim.Bir studyblr kullanıcısı olarak bu yazıyı bloğumu ilk açtığımdan beri yazmak istiyordum ^_^

           Sınavlar için değil kendiniz için çalışın:

  • İlk önce ders çalışmak hakkında şunu belirtmek istiyorum.Ders çalışmak sadece okul için,100 olmak için,zeki öğrenci olabilmek için yaptığımız bir iş değildir.Öğrendiğimiz dersler bize okulda ne kadar sıkıcı gelse belki de anlatılsa da aslında hayatın kendisidir.Eğitimli bir birey olmak da hayatı anlamaktır.Bu yüzden sıkıcı bile gelse bizim aslında görevimiz,gereksinimimizdir.
DERS ÇALIŞMA RUTİNİM:

1. İlk önce kesinlikle ve kesinlikle kendinize ait bir ''Yapılacaklar Liste''lerinizi yazdığınız defteriniz olmalı.Ben bunu haftalık şekilde yapıyorum.Bir hafta içinde yapacağım ders&sosyal yaşam konulu işlerimi yazıyorum.Mesela bu hafta yazdığım Yapılacaklar Listem:

     

(Defterimi bu yıl içinde kullandım.Bitmek üzere ^_^ Bu kadar sade tutmak zorunda da değilsiniz dilediğiniz kadar süsleyebilirsiniz.Defter sizin sonuçta :D)

Çalışacağınız dersleri bu şekilde belirlerseniz birini eksik bırakıp diğerine aşırı yüklenme gibi sıkıcı durumlar yaşamazsınız.

     
   2. Çalışmak istediğiniz ders için şimdi hazırlanmanız lazım!Bunun için ben ders çalışmadan önce odamı tamamiyle toparlıyorum.Gözüme çarpan şeyleri ortadan kaldırıyorum.Bir süre sonra zaten bu alışkanlık haline geliyor.Daha sonra çalışacağım masayı düzeliyorum.Hangi dersi çalışacaksam onun için bütün araç gereçleri,kitapları,defterleri topluyorum.Sürekli bir şeyler almak için kalk-otur yapmak dikkatinizi dağıtacaktır.Ders çalışma alanlarımdan örnekler: ^_^


(Bu yıl bana yoldaşlık yapan masam ^_^)


(Tabiki sadece masada çalışmıyorum,kendimi halsiz hissettiğim zamanlar kitapları defterleri yığıp yatağımın sıcak kollarına bırakıyorum kendimi ^_^)


(Çalışmaktan biraz kaytarmak,yerde debelenmek istiyorsam halıya uzanıyorum :D)


(Defterlerimin,kitaplarımın ve kalemlerimin olduğu her yer benim çalışma masamdır temalı)


  3.Masanızda ekstradan yiyecek,içecek bulundurmak kişiye göre değişebilir ama benim zihnimi açıyor.Özellikle meyveler ve sıcak içecekler.Bunun dışında suyunuz kesinlikle olsun,bol bol su içmek sizi daha iyi ve özgüvenli hissettirecektir.





   
   4.Masamı da hazırladıktan sonra dönüp saate bakıyorum.Bilmiyorum bende belki takıntı ama ben 00,15,30,45 geçelerde çalışmaya başlayabiliyorum :D Ama siz öyle olmayın,ne zaman hazırsanız oturun başlayın.Çoğu kişi ara vererek çalışır ama ben öyle değilimdir.Başlarım ve bitiririm.Eğer siz yok öyle yapamam diyorsanız 45dk ders 10dk molalı derslerden oluşan bir rutin belirleyebilirsiniz.

                                                            ÇALIŞMAYA BAŞLIYORUM


    Ders esnasında:

  • Cep telefonlarınızı saat kurmak istiyorsanız açın fakat internetinizi kesinlikle kapatın ve sessize alın.Aa yok son kez bir instagramda geziyim vb. yapmayın.O son kezler birkaç saate dönüşebiliyor :D
  • Matematik sorularını çözerken yanınızda küçük kağıtlar bulundurun yapamadığınız soruların cevaplarına bakıp BÖYLEYMİŞ TAMAM demek yerine o soruyu danışabileceğiniz birilerine sorun.
  • Konu tekrarı yapıyorsanız MUTLAKA YAZIN,ÇİZİN,KARALAYIN,NOT ALIN.Ancak bu şekilde anlarsanız.Bunu da renkli kalemlerle yapmanızda fayda var.
  • Yok ben dinleyerek anlamak istiyorum diyorsanız da youtube'daki videolara bakabilirsiniz.(Bkz:Şenol Hoca ^_^)
  • ZİHNİNİZİ BOŞALTIN.Bana göre en önemli şey bu.Eğer bunu başaramazsanız bundan önceki maddelerin anlamı olmaz.Ders çalışırken ne kadar zor gelse de sadece yaptığınız işe odaklanın.Ders saati bitince istediğinizi düşünebilirsiniz :)

     Ders sonrası:

  • Aldığınız notlar varsa defterin kitabın arasına koyup bırakmayın.Elinize alıp son bir kez daha göz gezdirin.
  • Saatinize bakıp kaç saat çalıştığınızı hesaplayın eğer kendinizi hala verimli hissediyorsanız açın kitabı devam edin,ölmezsiniz :D (BUNU HİÇBİRİMİZ YAPMIYORUZ,ÖLÜRÜZ)


İşte ben bu şekilde ders çalışıyorum.Ne kadar mutlu ders çalışıyor gibi gözüksem de ben de bazı zamanlar nefret ediyorum.Bunun için kendimi motive etme yöntemlerim var:
  • Rahatlatıcı müzikler dinlemek veya ders öncesi yoga yapmak.(Yoga Songs)
  • Birkaç bölüm anime izlemek.
  • Ve tabiki Tumblr anasayfamda gezinmek.(EN ETKİLİSİ)

Eğer siz de ders çalışmak için bir türlü yeterli ve iyi hissetmiyorsanız benim tumblr hesabımda dolaşabilirsiniz.Burada sizi harekete geçirecek birçok öneri ve fotoğraf bulacaksınız. http://hopefulsalad.tumblr.com/


Bir sonraki yazıda görüşmek üzere,umarım yararlı olur :D




















2 yorum: